|
"Niet commercieel en zonder
overheidsinfuus!"


Belangrijk : om de laatste
versie te zien van deze pagina klik hier !
Important
: make sure you see the latest version of this page by clicking here
!
Wichtig:
Um die neueste Version dieser Seite zu sehen, klicken Sie hier!

De Agenda van NiX en das nie niks.....
2026
Agenda
kort....... :
- 21-06-2026
Drum Student Concert van Joel Purkess
- 24-06-2026
Blues @ The Factory
met als gasten
Michael (Maddy) Arlt
en
Andreas Arlt
van
BB & the Blues Shacks
(D)
- 12-07-2026
Big Dave and the Dutchmen
- 20-09-2026
Meryn Bevelander XXL Band
- 23-09-2026
Blues @ The Factory
met als gasten
- 18-10-2026
The Bird Experience
- 21-10-2026
Blues @ The Factory
met als gasten
- 08-11-2026
Connolly Hayes (UK)
- 25-11-2026
Blues @ The Factory
met als gasten
Agenda lang....... :




Zondag 21 Juni
The NiX presenteert :
Drum Student Concert van Joel Purkess
My mechanic told me, "I couldn't repair your brakes, so I
made your horn louder.
Geboren in Canada en vanaf jongs af aan al een passie voor
drummen. Op mijn 14e zat ik in mijn eerste band en op mijn
16e bracht ik mijn eerste EP uit. Ik ben afgestudeerd aan de
Grant MacEwan University. Daarna heb ik over de hele wereld
gewoond en getoerd.
Nu ik mijn eigen studio heb, geef ik met veel plezier
drumlessen aan jong en oud en vandaag is de dag dat mijn
leerlingen zich mogen presenteren aan familie, vrienden en
belangstellenden.
Klik op onderstaand plaatje voor mijn website......

De toegang is volgens het Pay What You Can - Pay What You Want principe
vanaf 16 jaar. Op locatie staan een aantal bordjes met QR
code waar je middels een betaalverzoek een vrijwillige bijdrage kunt
doneren. En zoals gezegd, wij waarderen dat enorm!
Uitleg? Klik op het plaatje......
 
|
Tijdschema |
|
| Zaal open |
13.00 uur |
| Jeugd start |
13.30 uur |
| Jeugd einde |
14.40 uur |
| Volwassenen start |
15.00 uur |
| Einde |
18.45 uur |
LOCATIE :

Zaal open 13.00 uur | Aanvang
13.30 uur




Woensdag 24 Juni
Vrienden van NiX presenteert :
Voor meer
info
of
bezoekersrecensies.....
Samen met For the Road zet The NiX op een woensdag in een maand een
blues- of een ander smaaktnaarmeerprogramma neer met als
uitgangspunt een zeer fijne "basisband" genoemd The Factory Band.
Tevens zullen dit sessies zijn waarin o.a. lokaal talent
gepresenteerd kan worden maar ook optredens van of met bijzondere
hoofdgasten zijn mogelijkheden,
je weet het simpelweg niet
............
Het is dus geen jamsessie maar een fijn smaakvol optreden maar dan
met extra ingrediënten, andere samenstellingen en......een
avond vol verrassende blues shows en sessies met blues artiesten uit
binnen- en buitenland.
Kom proeven van deze nieuwe fijne smaak in het fabrieksassortiment
en laten we samen de week op een fijne wijze doormidden zagen !!

Basis voor deze
Blues @ The Factory woensdag
is
The (Blues @ the) Factory Band

Harm van Essen
Gitarist/zanger bekend van zijn band La Ratte,
de Thomas Toussaint band en Greg Izor (US).
Paolo de Stigter
Drummer bekend van Little
Hat, waarmee hij de
Dutch Blues Challenge won, en Greg Izor
(US).
Walter Wilhelm
Bassist en organisator speelde oa met
Nathan James,
Dylan Bishop en Chris Corcoran.
Speciale gast(en) deze avond is/zijn :
- Michael (Maddy) Arlt
is pure charme en de stem van de band, hun spreekbuis.
Zijn teksten vertellen verhalen uit het
leven. Zijn bluesharp
voegt een extra klanklaag toe. Hij krijgt
zalen aan het koken
en stomen – en hij is altijd in voor een
verrassing.
Als hij wil, krijgt hij het publiek in
beweging. Je kunt niet
anders dan deze kerel aardig vinden.
Eigenlijk is hij een
'crooner', maar dan eentje van een heel
ander level.
- Andreas Arlt
is een wandelende bluesencyclopedie. Hij richtte
BB & The Blues Shacks op in 1989, waarmee
zijn schijnbaar
eindeloze onderdompeling in de blueswereld
begon.
Het resultaat: Andreas Arlt's kenmerkende
gitaarstijl,
geïnspireerd door het geluid van zijn
helden. Een smaakvolle
mix van blues en soul – gekruid met hart en
ziel.
Hij schrijft de nummers voor Blues Shacks.
Koop hier alvast jouw kaartjes....

Via ticketshop (korting op Kassaprijs!) verkrijgbaar tot
17.00 uur op de dag van het evenement !!
Daarna uitsluitend, mits niet uitverkocht, contant en gepast of middels betaalverzoek te
voldoen bij de kassa !
|
Ticketshop |
Prijs |
|
Korting op
kassaprijs |
|
1 Ticket Regulier |
€
10,00 |
|
€ 3,00 |
Kassa Tickets
|
|
1 Ticket
Regulier Kassa |
€ 13,00 |
|
 |
Ticketshopprijzen zijn exclusief servicekosten, max.€ 0,79 per ticket
+ eenmaligeTransactiekosten
(meest gebruikt : iDeal € 0,35)
Het Laadperron is open vanaf 19.30 uur
Zaal open 20.00 uur | Aanvang 20.30 uur | Sluiting 23.00 uur
Meer info
Blues @ The Factory




Zondag 12 Juli
Vrienden van NiX presenteert :
Big Dave and the Dutchmen
Growing older is inevitable. Growing up is optional. So beer
there !!
Big Dave & the Dutchmen is een nieuwe top-bluesband opgericht in
2023. Big Dave Reniers (bekend van Electric Kings, Dizzy Dave Band)
is een meester op de mondharmonica en een charismatische zanger en
frontman. Hij neemt je mee in de nostalgische klanken van de blues
uit de jaren ’50 en ’60. Wat deze band echt onderscheidt, is hun
vermogen om blues-songs te brengen met gevoel en respect voor de
oorsprong, zonder ze simpelweg te kopiëren.


De line-up bestaat verder uit gekende ‘cracks’ in het genre: Roel
Spanjers (Luther Allison, Smokey Wilson), piano en zang, Mischa den
Haring (T-99, Chung Kings) op gitaren en zang, Darryl Ciggaar (Dry
Riverbed Trio, Ian Siegal) op drums en zang en Dusty Ciggaar (Ian
Siegal, The Rhythm Chiefs), basgitaar en zang. Elk bandlid draagt
bij aan het unieke geluid van de band; soulvolle mondharmonica,
‘Down Home’ blues-piano, expressief gitaarwerk ondersteund door een
zeer smeuïge ritme-sectie.
Deze band klinkt naar de rauwe, rokerige clubs van de vroege
Chicago-blues, waar de whisky rijkelijk vloeide en de dag pas
eindigde als de zon weer opkwam.
Koop hier alvast jouw kaartjes....
Via ticketshop (korting!) verkrijgbaar tot 2 weken voor het evenement m.u.v Ticket Regulier. Deze laatste zijn beschikbaar tot 12.00 uur
op de dag van het evenement. Daarna vanaf 15.00 uur aan de kassa,
contant en gepast te voldoen of middels een betaalverzoek.
Op alle ticketkeuzes is mits niet uitverkocht van toepassing !
Ticketshopprijzen zijn exclusief servicekosten, max.€ 0,79 per ticket
+ eenmaligeTransactiekosten
(meest gebruikt : iDeal € 0,35)
LOCATIE :

Zaal open 15.00 uur | Aanvang
15.30 uur





Vrienden van NiX presenteert maand
van NikS





Zondag 20 September
Vrienden van NiX presenteert :
Meryn Bevelander XXL Band
Schopt behoorlijk bips, U bent gewaarschuwd !! !!
We kennen gitaartalent Meryn al vanaf zijn 14de door zijn
bevlogen en meeslepend spel.
Normaliter een trio maar nu dus de Meryn Bevelander XXL Band en zij
worden in recensies en verslagen geprezen om hun energieke mix van
alternatieve bluesrock en het indrukwekkende gitaarspel van frontman
Meryn Bevelander. De XXL-formatie, waarbij de standaard bezetting
wordt uitgebreid met onder andere toetsen en blazers, zorgt voor een
nog voller en dynamischer geluid.
De band staat bekend om hun sterke live-optredens op podia en
diverse bluesfestivals.


Hoewel de basis in de blues ligt, krijgt de band grote
waardering voor het combineren van traditie met vernieuwing,
wat hen ook aantrekkelijk maakt voor een breder publiek
buiten de traditionele bluesscene.
Koop hier alvast jouw kaartjes....
Via ticketshop (korting!) verkrijgbaar tot 2 weken voor het evenement m.u.v Ticket Regulier. Deze laatste zijn beschikbaar tot 12.00 uur
op de dag van het evenement. Daarna vanaf 15.00 uur aan de kassa,
contant en gepast te voldoen of middels een betaalverzoek.
Op alle ticketkeuzes is mits niet uitverkocht van toepassing !
Ticketshopprijzen zijn exclusief servicekosten, max.€ 0,79 per ticket
+ eenmaligeTransactiekosten
(meest gebruikt : iDeal € 0,35)
LOCATIE :

Zaal open 15.00 uur | Aanvang
15.30 uur




Woensdag 23 September
Vrienden van NiX presenteert :
Voor meer
info
of
bezoekersrecensies.....
Samen met For the Road zet The NiX op een woensdag in een maand een
blues- of een ander smaaktnaarmeerprogramma neer met als
uitgangspunt een zeer fijne "basisband" genoemd The Factory Band.
Tevens zullen dit sessies zijn waarin o.a. lokaal talent
gepresenteerd kan worden maar ook optredens van of met bijzondere
hoofdgasten zijn mogelijkheden,
je weet het simpelweg niet
............
Het is dus geen jamsessie maar een fijn smaakvol optreden maar dan
met extra ingrediënten, andere samenstellingen en......een
avond vol verrassende blues shows en sessies met blues artiesten uit
binnen- en buitenland.
Kom proeven van deze nieuwe fijne smaak in het fabrieksassortiment
en laten we samen de week op een fijne wijze doormidden zagen !!

Basis voor deze
Blues @ The Factory woensdag
is
The (Blues @ the) Factory Band

Harm van Essen
Gitarist/zanger bekend van zijn band La Ratte,
de Thomas Toussaint band en Greg Izor (US).
Paolo de Stigter
Drummer bekend van Little
Hat, waarmee hij de
Dutch Blues Challenge won, en Greg Izor
(US).
Walter Wilhelm
Bassist en organisator speelde oa met
Nathan James,
Dylan Bishop en Chris Corcoran.
Speciale gast(en) deze avond is/zijn :
-
-
Koop hier alvast jouw kaartjes....

Via ticketshop (korting op Kassaprijs!) verkrijgbaar tot
17.00 uur op de dag van het evenement !!
Daarna uitsluitend, mits niet uitverkocht, contant en gepast of middels betaalverzoek te
voldoen bij de kassa !
|
Ticketshop |
Prijs |
|
Korting op
kassaprijs |
|
1 Ticket Regulier |
€
10,00 |
|
€ 3,00 |
Kassa Tickets
|
|
1 Ticket
Regulier Kassa |
€ 13,00 |
|
 |
Ticketshopprijzen zijn exclusief servicekosten, max.€ 0,79 per ticket
+ eenmaligeTransactiekosten
(meest gebruikt : iDeal € 0,35)
Het Laadperron is open vanaf 19.30 uur
Zaal open 20.00 uur | Aanvang 20.30 uur | Sluiting 23.00 uur
Meer info
Blues @ The Factory




Zondag 18 Oktober
Vrienden van NiX presenteert :
The Bird Experience
The mind is like a parachute, it doesn’t work when it’s not
open !!
Het project wordt gezien als een van de meest gepassioneerde nieuwe
muzikale initiatieven van eigen bodem, met een volledig album
gepland voor het voorjaar van 2026.
The Bird Experience, het nieuwe project van
Heath-frontman
Mees Vullings, wordt omschreven als een rauwe, energieke mix van
blues, psychedelica en jazz. De debuutsingle "Canto VII" (2025/2026)
toont een gepassioneerde sound vaak vergeleken met Eric Burdon &
War, en wordt geprezen om het muzikale vakmanschap en de broeierige
sfeer.
Heaven Magazine
"Every so often, you hear an album that manages to capture a
unique live sound in the studio. Led Zeppelin's debut album, for
example, or Ten by Pearl Jam. The debut album by The Bird Experience
can be added to that list."


Verwacht een hallucinerende mix van "in moeraswater
gedrenkte blues" en psychedelische rock, met invloeden van
funk en jazz. Krachtige zang, hoogwaardige ritmes en een
bezwerende, "occulte" sfeer. Recensenten zijn zeer lovend en
noemen het een "topper in wording" met "spetterd muzikaal
vuurwerk". The Bird Experience is rauw verlangen op ritme,
zweet dat op de huid druipt, de prikkel van whisky op een
gespleten lip. Ontstaan uit het brein van componist, zanger
en mondharmonicaspeler Mees Vullings.
Recensies mbt de nieuwe plaat
The Bird Experience:
Rockportaal.nl
Bluesmagazine.nl
The Blues Alone
Oor Magazine
Koop hier alvast jouw kaartjes....
Via ticketshop (korting!) verkrijgbaar tot 2 weken voor het evenement m.u.v Ticket Regulier. Deze laatste zijn beschikbaar tot 12.00 uur
op de dag van het evenement. Daarna vanaf 15.00 uur aan de kassa,
contant en gepast te voldoen of middels een betaalverzoek.
Op alle ticketkeuzes is mits niet uitverkocht van toepassing !
Ticketshopprijzen zijn exclusief servicekosten, max.€ 0,79 per ticket
+ eenmaligeTransactiekosten
(meest gebruikt : iDeal € 0,35)
LOCATIE :

Zaal open 15.00 uur | Aanvang
15.30 uur




Woensdag 21 Oktober
Vrienden van NiX presenteert :
Voor meer
info
of
bezoekersrecensies.....
Samen met For the Road zet The NiX op een woensdag in een maand
een blues- of een ander smaaktnaarmeerprogramma neer met als
uitgangspunt een zeer fijne "basisband" genoemd The Factory Band.
Tevens zullen dit sessies zijn waarin o.a. lokaal talent
gepresenteerd kan worden maar ook optredens van of met bijzondere
hoofdgasten zijn mogelijkheden,
je weet het simpelweg niet
............
Het is dus geen jamsessie maar een fijn smaakvol optreden maar dan
met extra ingrediënten, andere samenstellingen en......een
avond vol verrassende blues shows en sessies met blues artiesten uit
binnen- en buitenland.
Kom proeven van deze nieuwe fijne smaak in het fabrieksassortiment
en laten we samen de week op een fijne wijze doormidden zagen !!

Basis voor deze
Blues @ The Factory woensdag
is
The (Blues @ the) Factory Band

Harm van Essen
Gitarist/zanger bekend van zijn band La Ratte,
de Thomas Toussaint band en Greg Izor (US).
Paolo de Stigter
Drummer bekend van Little
Hat, waarmee hij de
Dutch Blues Challenge won, en Greg Izor
(US).
Walter Wilhelm
Bassist en organisator speelde oa met
Nathan James,
Dylan Bishop en Chris Corcoran.
Speciale gast(en) deze avond is/zijn :
-
-
Koop hier alvast jouw kaartjes....

Via ticketshop (korting op Kassaprijs!) verkrijgbaar tot
17.00 uur op de dag van het evenement !!
Daarna uitsluitend, mits niet uitverkocht, contant en gepast of middels betaalverzoek te
voldoen bij de kassa !
|
Ticketshop |
Prijs |
|
Korting op
kassaprijs |
|
1 Ticket Regulier |
€
10,00 |
|
€ 3,00 |
Kassa Tickets
|
|
1 Ticket
Regulier Kassa |
€ 13,00 |
|
 |
Ticketshopprijzen zijn exclusief servicekosten, max.€ 0,79 per ticket
+ eenmaligeTransactiekosten
(meest gebruikt : iDeal € 0,35)
Het Laadperron is open vanaf 19.30 uur
Zaal open 20.00 uur | Aanvang 20.30 uur | Sluiting 23.00 uur
Meer info
Blues @ The Factory




Zondag 8 November
Vrienden van NiX presenteert :
Connolly Hayes (UK)
There are only two things to remember. Number one.. Don’t
stop. And number two.. Keep going !!
Tijdens de uitreiking van de UK-Blues Awards 2024 ontving de
CONNOLLY HAYES band de “Emerging Act of the Year” award. Jess Hayes
en Frankie Connolly maakten met eigen projecten al eerder deel uit
van de UK-Blues scene. Bluesgitarist/zanger Connolly trad op met
zijn eigen Frankie Connolly Band en zangeres Jess Hayes uit Londen
kreeg de blues met de paplepel ingegoten, want haar ouders hadden
een eigen band. Ze besloten om hun krachten te bundelen en met een
eigen band te beginnen en zie hier : CONNOLLY HAYES. Ze maakten
tijdens hun optreden in 2025 live @ The NiX een verpletterende
indruk!


De shows van Connolly Hayes zijn intens en
meeslepend. Jess Hayes zingt met een rauwe bezieling die
tegelijk breekbaar en krachtig is. Frankie Connolly schakelt
moeiteloos tussen groovy riffs, melodieuze licks en
snerpende solo's. Samen creëren ze een vonkend samenspel dat
het publiek recht in het hart raakt.
Koop hier alvast jouw kaartjes....

Via ticketshop (korting!) verkrijgbaar tot 2 weken voor het evenement m.u.v Ticket Regulier. Deze laatste zijn beschikbaar tot 12.00 uur
op de dag van het evenement. Daarna vanaf 15.00 uur aan de kassa,
contant en gepast te voldoen of middels een betaalverzoek.
Op alle ticketkeuzes is mits niet uitverkocht van toepassing !
Ticketshopprijzen zijn exclusief servicekosten, max.€ 0,79 per ticket
+ eenmaligeTransactiekosten
(meest gebruikt : iDeal € 0,35)
LOCATIE :

Zaal open 15.00 uur | Aanvang
15.30 uur




Woensdag 25 November
Vrienden van NiX presenteert :
Voor meer
info
of
bezoekersrecensies.....
Samen met For the Road zet The NiX op een woensdag in een maand een
blues- of een ander smaaktnaarmeerprogramma neer met als
uitgangspunt een zeer fijne "basisband" genoemd The Factory Band.
Tevens zullen dit sessies zijn waarin o.a. lokaal talent
gepresenteerd kan worden maar ook optredens van of met bijzondere
hoofdgasten zijn mogelijkheden,
je weet het simpelweg niet
............
Het is dus geen jamsessie maar een fijn smaakvol optreden maar dan
met extra ingrediënten, andere samenstellingen en......een
avond vol verrassende blues shows en sessies met blues artiesten uit
binnen- en buitenland.
Kom proeven van deze nieuwe fijne smaak in het fabrieksassortiment
en laten we samen de week op een fijne wijze doormidden zagen !!
Basis voor deze
Blues @ The Factory woensdag
is
The (Blues @ the) Factory Band

Harm van Essen
Gitarist/zanger bekend van zijn band La Ratte,
de Thomas Toussaint band en Greg Izor (US).
Paolo de Stigter
Drummer bekend van Little
Hat, waarmee hij de
Dutch Blues Challenge won, en Greg Izor
(US).
Walter Wilhelm
Bassist en organisator speelde oa met
Nathan James,
Dylan Bishop en Chris Corcoran.
Speciale gast(en) deze avond is/zijn :
-
-
Koop hier alvast jouw kaartjes....

Via ticketshop (korting op Kassaprijs!) verkrijgbaar tot
17.00 uur op de dag van het evenement !!
Daarna uitsluitend, mits niet uitverkocht, contant en gepast of middels betaalverzoek te
voldoen bij de kassa !
|
Ticketshop |
Prijs |
|
Korting op
kassaprijs |
|
1 Ticket Regulier |
€
10,00 |
|
€ 3,00 |
Kassa Tickets
|
|
1 Ticket
Regulier Kassa |
€ 13,00 |
|
 |
Ticketshopprijzen zijn exclusief servicekosten, max.€ 0,79 per ticket
+ eenmaligeTransactiekosten
(meest gebruikt : iDeal € 0,35)
Het Laadperron is open vanaf 19.30 uur
Zaal open 20.00 uur | Aanvang 20.30 uur | Sluiting 23.00 uur
Meer info
Blues @ The Factory










Voor de meeste shows werken we met ticket
voorverkoop via onze kiosk.
We geven dit aan in de agenda met het
volgende plaatje..........
For most shows we work with pre-sale tickets
via our kiosk.
We indicate this in the agenda with the following
picture......
Für die meisten Shows arbeiten wir mit
Vorverkaufskarten über unseren Kiosk.
Darauf weisen wir in der
Tagesordnung mit dem folgenden Bild hin........

WAARSCHUWING
/
WARNING
/
WARNUNG
Gebruik uitsluitend onze officiële ticketshop,
zie plaatje hierboven!
Only use our official ticket outlet, see
image above!
Nutzen Sie ausschließlich
unseren Ticketshop, siehe Bild oben!
Meer info hoe e.a. werkt met tickets klik op het plaatje hieronder !
More information how tickets work click on the
image below !
Weitere Informationen zur Tickets klicken Sie
auf das Bild unten !




En waar gaan de shows plaatsvinden?
Wo finden die shows statt?
And where are the shows?
De locatie staat aangegeven in de Agenda boven
het optreden met het logo van dat podium
Die Bühne ist in der Agenda oben der
Aufführung mit dem Logo dieser Bühne angegeben
The location is indicated in the Agenda above the performance with
the logo of that stage
Locatie
|
Location
|
Standort

Het Laadperron
Getfertsingel 41
7513 GA Enschede
Klik = ZOOM



Zondagmiddag
/ Sunday afternoon /
Sonntagnachmittag :
Café open / Pub open /
Café geöffnet :
14.30 uur /
hours /
Stunden
Zaal open / Stage opens /
Bühne geöffnet :
15.00 uur /
hours /
Stunden
Aanvang / Start show /
Beginn show :
15.45 uur
/ hours /
Stunden
Sluiting / Close /
Schließung :
19.00 uur /
hours /
Stunden
OverigeDageN / Weekdays
/ Wochentags & Zaterdag / Saturday /
Samstag :
Café open / Pub open /
Café geöffnet :
19.30 uur /
hours /
Stunden
Zaal open / Stage opens /
Bühne geöffnet :
20.00 uur /
hours /
Stunden
Aanvang / Start show /
Beginn show :
20.30 uur
/ hours /
Stunden
Sluiting / Close /
Schließung :
23.00 uur /
hours /
Stunden

https://www.nixenmeer.nl


Dede Priest (USA) Sean Costello (USA) Erja Lyytinen (FIN) Sam Bluzman Taylor



 Live overzicht... |
Live overview... |
Live-Übersicht...

Of bezoek onze social Media
Or visit our social media
Oder besuchen Sie unsere sozialen Medien




|